Padavėjų terminalai
Padavėjų terminalai
Padavėjų kaitos sprendimo pasiūlymas
Ar jūs žinote, kad padavėjas vidutiniškai per pamainą prabėga 10 km? Paskaičiuokite, kiek laiko per dieną padavėjas bėgioja nuo virtuvės iki salės. Tarkime vidutinis žmogaus greitis yra 5 km/val., nesunkiai paskaičiuojama, kad padavėjas vidutiniškai per dieną 2 val. darbo laiko naudoja vaikščiojimams, kas sudaro apie 20% darbo laiko.
Ar yra būdas sumažinti išlaidas, kurios sunaudojamos padavėjo vaikščiojimams? Taip, yra – tam yra naudojami, šiuolaikinėmis technologijomis paremti, nešiojami padavėjo terminalai.
Jų darbo principas labai paprastas – padavėjas apiformina užsakymą nešiojamame terminale, užsakymas radijo ryšiu perduodamas ir atspausdinamas specialiuose spausdintuvuose bare bei virtuvėje, t.y. padavėjams nereikia eiti prie bare esančio kasos aparato įvesti priimto užsakymo – tai atliekama iš karto, priimant užsakymą prie kliento stalo.
Tokios sistemos leidžia ne tik „rūpintis“ padavėjo darbo komfortu, bet ir leidžia visiškai pakeisti kliento aptarnavimo proceso organizavimą. Nešiojamų terminalų naudojimas leidžia pagerinti kliento aptarnavimo kokybę kartu mažinant personalo darbo sąnaudas. Tai atrodo paradoksalu, tačiau tai yra tiesa.
Pateikiame siūlomą schemą:
- Vidutinio dydžio restorane (30-40 staliukų) svečius aptarnauja gerai apmokamas vienas aukštos klasės padavėjas. Jo svarbiausia užduotis – užsakymų priėmimas, bendravimas su klientais, atsiskaitymų iš klientų priėmimas. Jis – restorano veidas, jis neša atsakomybė už aptarnavimo kokybę.
- Patiekalus nuneša jo pagalbininkai, kurių užduotis atnešti patiekalą iš virtuvės ir teisingai pateikti klientui. Tokie darbuotojai restoranui atsieina daug pigiau, juos lengviau parinkti ar pakeisti, aptarnavimo kokybė nuo jų priklauso daug mažiau, nes jie minimaliai bendrauja su klientu.
Aukščiau pateikta darbo schema turi dar keletą svarbių privalumų:
- Pagalbinio personalo kaita tampa ne tokia didele problema (dirbantiesiems restoranų versle gerai žinoma dabartinė problema susijusi su personalo atranka, o vėliau ir išlaikymu). Šioje schemoje pagrindinės pastangos nukreipiamos pagrindinio oficianto stimuliavimui. Jo pagalbininkų funkcijos sumažintos tiek, kad nereikalauja didelės kvalifikacijos, o jų paruošimas reikalauja minimalių laiko bei lėšų sąnaudų.
- Pakeitus restorano aptarnavimo principą pagerėja įstaigos lankstumas ir „pritaikymas“ prie naujų situacijų – darbui su nešiojamu padavėjo terminalu nereikalinga kabelių instaliacija, galima lengvai keisti ir kurti naujas klientu aptarnavimo zonas. Ši savybė labai svarbi atidarant vasarines lauko terasas – nėra reikalo tiesti kabelius ir nėra jokios priklausomybės nuo nuotolio bei lauko terasos dydžio.
Vienas iš lyderių šioje srityje, kompanija Orderman, esanti HoReCa rinkoje daugiau kaip 10 metų gali pasigirti tokiais skaičiais:
- Sistemos su nešiojamais padavėjo terminalais įdiegtos virš 12‘000 restoranų, 45 šalyse visame pasaulyje.
- Kasdien prie jų prisijungia nuo 10 iki 20 naujų restoranų
- Jau yra parduota virš 30‘000 nešiojamų padavėjo terminalų.
- Vien tik per Orderman terminalus per dieną „praeina“ virš 8‘000‘000 užsakymų.